Bli en del

Vad vill du bidra med?

På TMU har vi alltid behov av hjälp på ett eller annat sätt. Oavsett vilka gåvor du har fått kan du få vara med och betjäna i Guds rike. Några av de områden vi har identifierat att vi behöver hjälp med är tid, gåvor, relationer och förbön. Så frågan är, vad vill du bidra med?

Tid

Du kan bli en del av vårt arbete, ge av din tid och talang. Häng på, vi bygger nåt större!

Det är ovärderligt att ha människor runtomkring oss som kan tänka sig att backa upp och vara bärare av vårt arbete. Därför letar vi efter dig som kan tänka dig att ge till oss av din tid och talang. Vi vet att din tid är dyrbar, gör något dyrbart av den.

Det kan handlar om praktiska insatser på Ralingsågården. Att meka med TMUs bilar en dag. Att undervisa på skolan eller på andra sätt finnas med i vårt arbete.

Oavsett hur länge, hur liten eller stor sak det är så behövs du!

Gåvor

Du kan bli en del av vårt arbete, ge av din pengar. Stora, små, ofta eller ibland. Dina gåvor gör skillnad!

Team Med Uppdrag är beroende av gåvor. Så enkelt är det och möjligheterna är många. Vi hoppas du vill vara med och göra nya saker möjligt tillsammans med oss!

Kärleksgåvogivare. Regelbundet givande, via tex Autogiro. Här kan du registrera autogiro direkt.

Spontangivare. En engångssumma eller givande då och då, via tex Swish eller bankgiro.

Stötta en personal. Supporta delar av vår verksamhet som bärs ideellt genom understöd till personal. 

Stödföretag. Det finns olika sätt för dig och ditt företag att stötta oss.

Stödförsamling. Vi är tacksamma över våra stödförsamlingar. Vi berättar gärna vad det innebär och hur din församling kan koppla ihop med oss.

Bankgiro: 5016-3526.

Swish: 123 245 00 88

Relationer

I bibeln beskrivs alla kristna som olika delar av samma kropp. Vi har olika funktioner och platser i Guds rike, vi behöver varandra. Stå med oss, bli en del!

På Team Med Uppdrag har vi förstått att det är i mötet med andra det händer! När vi delar livet, ber, samtalar och söker Gud tillsammans kan vi bära varandra och se en större bild av vem Gud är. Vi tror att alla generationer behöver varandra och längtar efter att se de som gått ett steg längre sträcka sig ut till de som följer efter. Finns du som skulle vilja dela med dig av din kärlek, din tid, ditt vittnesbörd eller din erfarenhet till de ungdomar som finns i Team Med Uppdrags nätverk?

Kom till Ralingsåsgården och hälsa på. Umgås, fika eller ät lunch med eleverna och möt oss som jobbar här.

Bli mentor/samtalsperson för en elev. Under ett bibelskoleår händer mycket i elevernas liv. Det finns ofta behov. Vill du finnas tillgänglig för samtal och bön för en elev? Kontakta oss!

Bli "extrafamilj" till några bibelskoleelever. Eleverna uppskattar att byta miljö och få komma till ett hem. Kanske skulle du tycka det vore roligt att bjuda hem några sköna ungdomar till fredagens tacomys nu och då?

Förbön

Bön gör skillnad. Det stängda öppnas, det nya vaknar. Förändring är möjlig, för Gud är på riktigt. Be med oss!  

Vi är tacksamma för de böner som du ber för oss och tillsammans med oss. Kom gärna och hälsa på oss en dag, se hur vi arbetar och fortsätt sedan att bära oss genom förbön.

Berätta gärna för oss om du ber för oss, vi blir uppmuntrade! Det gör också att vi kan dela med oss av våra böneämnen, utmaningar och vår tacksamhet till dig. Om du fått något tilltal som rör oss vill vi mer än gärna få del av det.

Stående böneämnen:

Bibelskola Livskraft. Eleverna och det goda verk som Gud gör i dem. För lärarna och personalen på skolan. Vi ber om upprättelse, om utrusning och tackar för Guds vilja i det som rör Bibelskola Livskraft.

TEAM-Kamratstödjarkursen. Att kamratstödjarna på skolorna ska få gå i Guds kraft och få se med Hans ögon. Att de i sina team får ha mycket kärlek till varandra. Be för ledarna och personalen för kursen. Tacka för att Guds rike får breda ut sig mer genom TEAM!

TEAM-Pionjärkursen. Att pionjärerna ska få mod och kraft i sina uppdrag. Vi ber att fler ska komma till tro i Sverige idag, vi ber för pionjära initiativ. Tack, Gud, för mer av Ditt rike!

Bön- & Husfolksteamarna och Ralingsåsgården. Att de ska få rotas ännu mer i sin tro och växa i relationen med Jesus. Att de i teamet får ha mycket kärlek till varandra.

TMUs personal. Vi behöver alltid mer av Den Helige Andes hjälp, kraft och ledning!

Påskkonferensen Tre Dagar som TMU anordnar. Att detta ska få fortsätta ha avgörande betydelse i så många ungdomars liv. Tacka för korset, vi ber att det kraften i Jesu död och uppståndelse ska rädda vårt land!